reklama

Británia je mojim druhým domovom

VEĽKÁ BRITÁNIA. Všetci niekedy rozmýšľame o zmene, naposledy keď som o nej rozmýšľala ja, bola trochu zložitejšia, ako sú bežne zmeny v každodennom živote. Rozhodla som sa urobiť vo svojom živote radikálnu zmenu, a to opustiť Slov

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Od malička mám záľubu v cestovaní, spoznávaní nových krajín, aj to bolo ďalším hnacím motorom pre mňa, prečo nenastúpiť na Slovenskú vysokú školu, ale skúsiť štúdium na vzdialených britských ostrovoch. Moje rozhodnutie nebolo učinené len tak, z dňa na deň. Anglicko som poznala dobré už dávno predtým, keďže som tam 4 roky po sebe trávila každé letné prázdniny. Každé leto som v Anglicku mala možnosť pracovať a zdokonaliť si svoju angličtinu. Počas mojej strednej školy – Gymnázia v Humennom, som tiež navštevovala jazykové kurzy, kde nás vyučovala lektorka, ktorá sama vyštudovala v Anglicku. A práve ona, mi odporučila jazykovú školu v Anglicku, ktorá bude mojim odrazovým mostíkom na nasledujúce štúdium na univerzite. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
„Brighton je pre mňa malým New YorkomMestom ktoré nikdy nespí. Turistami je veľmi vyhľadávane.“
„Brighton je pre mňa malým New YorkomMestom ktoré nikdy nespí. Turistami je veľmi vyhľadávane.“ (zdroj: Janitorova )

Posledné leto som strávila v Anglicku na brigáde ako každoročne, po príchode na Slovensko netrvalo dlho a opäť som v ruke držala letenky. Tento krát to bolo iné, keďže to bolo za účelom štúdia. 

Ak mám porovnať slovenské a anglické školstvo tak je veľmi odlišné po každej stránke, či už je to vzhľad škôl, systém výučby, klasifikácia lektorov. Hodiny prebiehali vo veľmi priateľskej atmosfére, v mojej skupine okrem mňa boli ďalší šiesti cudzinci z rôznych kútov sveta, či už z Nemecka, Brazílie, Francúzka, Španielska alebo Indie. Bolo zaujímavé spoznávať sa navzájom, nachádzať v čom všetkom sme rozdielny ,alebo naopak čo všetko nás spája. Predovšetkým nás však spájala túžba. Túžba zlepšiť svoje jazykové schopnosti, ktoré nám následné otvoria brány univerzít. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V porovnaní krajín je Británia tiež v mnohých veciach odlišná od Slovenska. Prvotne musím spomenúť anglickú upršanú klímu, ktorá vie človeku niekedy pekne potešiť deň. Gastronómia Angličanov je rôznorodá, keďže tam žije tak mnoho cudzincov a národnosti. Samotná anglická gastronómia je špecifická jedine fastfoodmi na každom kroku. To nám tu našu slovenskú gastronómiu môžu Angličania závidieť. Móda Angličanov by sa dala opísať vlnami trendov. Ak si dá v jeden deň na seba dievča krátke tričko nad pupok, tmavý rúž a hrubé obočie, zajtra takto vyzerá každé dievča v meste. V konečnom úsudku je to však naozaj rôznorodé, keďže opäť si treba priznať ten mix národnosti a rás. Ďalšie rozdiely, ktoré som spozorovala boli v humore. Nie nadarmo, sa vraví „suchý anglický humor.“ Zo začiatku som nechápala ako sa môžu zabávať na tak suchých vtipoch, ale časom som tomu dokázala prísť na chuť. V čom sa však najviac Briti líšia od nás, je ich akceptovanie a znášanie sa navzájom. Ku každému sa správajú priateľský. Nikdy na ulici alebo hocikde, či už v obchode alebo predavača za pokladňou nestretnete bez úsmevu na tvári. Neobzerajú sa za nikým na ulici, ak je výstredné oblečený alebo má krikľavú farbu vlasov. Všade na uliciach počuť smiech a cítiť život. Počas prechádzky mestom, stretnete mladých, ľudí ktorí tancujú streetdance, a ostatní ľudia sa k nim pridávajú, alebo len tak sa zastavia a húpu sa do rytmu hudby. Ďalej zasa stretnete ľudí čo hrajú na hudobných nástrojoch, predvádzajú rôzne triky na ulici alebo akrobatické kúsky. Zaujímavé živé sochy stretnete v Anglicku na každom rohu. V tomto mi táto krajina veľmi zaimponovala. Bolo skvelé sledovať ako si ľudia vedia užívať a robiť si radosť aj počas obyčajných dni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas svojich voľných víkendov som veľa cestovala, a spoznávala zaujímavé mestá britských ostrovov. Navštívila som napríklad mesto Brighton, ktoré je podľa cudzincov pokladané za najkrajšie turistické mesto britských ostrovov. Tiež som si však nenechala ujsť veľkolepé hlavné mesto Anglicka – Londýn.

Nenechala som si ujsť ani Londýn. Táto európska metropola je v noci čarovnejšia.“
Nenechala som si ujsť ani Londýn. Táto európska metropola je v noci čarovnejšia.“ (zdroj: Janitorová)

Túto skúsenosť vycestovať hodnotím za viac ako pozitívnu. Odporúčala by som to každému, aspoň raz v živote zažiť. Anglicko je pre mňa krajinou mnohých možnosti, a dokáže mi následne otvoriť dvere do celého sveta. Žiť v cudzine nie je ľahké, vyžaduje si veľkú disciplínu a odhodlanie. Nikdy to nebude váš „homeland“ resp. krajinou v ktorej ste sa narodili. Za hranicami budete stále iba cudzincom, avšak aj napriek tomu vám zahraničie dokáže poskytnúť pocit domova a hlavne nekonečný počet nových možností, skúsenosti, známosti, zážitkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
„Bolo ľahko zvyknúť si žiť v tak nádhernom prostredí.“
„Bolo ľahko zvyknúť si žiť v tak nádhernom prostredí.“  (zdroj: Janitorova)

Ďakujem čitateľom! 

Tatiana Janitorová

Tatiana Janitorová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Najšťastnejší ľudia sú tí, ktorí myslia na najzaujímavejšie myšlienky. Tí, ktorí využívajú svoje voľné chvíle ako prostriedok pre duševný rozvoj, cestovanie, ktorí milujú dobrú hudbu, dobré knihy, dobrú spoločnosť,dobré rozhovory,sú najšťastnejší ľudia na svete. A oni nemajú šťastie len v sebe, ale sú i príčinou šťastia v druhých. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéMotivačné článkyČlánky k udalostiam.Projekty, skúsenosti.

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu